Historia, klasa 4, Historia i społeczeństwo, podręcznik, WSiP
Marciniak,gensler,syta

Twój koszyk:
Ilość pozycji: 0
Wartość: 0,00 PLN
> Moje konto > Kontakt > Wysyłka i płatności
,

> podrecznikowo.pl > Historia > Szkoła podstawowa

nasza cena:

21,70 PLN

dostępność: mała ilość

ilość: szt.

Sprawdź formy płatności
rodzaje i koszty wysyłki

Historia, klasa 4, Historia i społeczeństwo, podręcznik, WSiP

ISBN: 978830207504

Autor: Marciniak,gensler,syta

Wydawca: WSiP

W skład pakietu dla klasy 4. wchodzą: program nauczania, podręcznik, zeszyt ćwiczeń i poradnik.Podręcznik zawiera materiał informacyjny tekstowy i ilustracyjny. Pozwoli on uczniom poznać nowe treści z zakresu życia w grupie rówieśniczej, w społeczności szkolnej, rodzinie, sprzyjające rozwijaniu poczucia przynależności do tych grup i społeczności, a także do grupy etnicznej i do państwa. Informacje podręcznikowe wprowadzą dziecko w świat historii, pozwolą dostrzegać upływ czasu i dokonujące się zmiany w życiu poszczególnych ludzi i zbiorowości wraz z jego upływem, pozwolą kształtować także wyobraźnię historyczną, rozbudzać zainteresowania przeszłością własną, swojej rodziny, narodu. Materiał ilustracyjny ułatwi uczniom zrozumienie i zapamiętanie potrzebnych informacji. Język i forma przekazu ilustracyjnego są dostosowane do wieku dzieci i stopnia ich orientacji w samym przedmiocie nauczania. Podręcznik jest przeznaczony dla ucznia 10-letniego, przeciętnego pod względem rozwoju intelektualnego i sprawności czytania tekstu. Problematyka lekcji, którą wyznacza Podstawa programowa kształcenia ogólnego w sześcioletniej szkole podstawowej z 15 lutego 1999 r., jest dość trudna dla dziecka w tym wieku. Wiele tematów dotyka intymnej sfery życia człowieka - mianowicie sfery życia rodzinnego. Omawianie ich zatem musi być tak poprowadzone, by osiągnąć założone w tym dokumencie cele, a jednocześnie by nie powodować przykrych przeżyć i skojarzeń wywołujących dodatkowy stres u dziecka mającego rodzinę dotkniętą dysfunkcjami. Części ściśle historyczne też nie są najłatwiejsze ze względu na spory stopień abstrakcji, np. liczenie czasu i oś czasu, dawno, bardzo dawno, przeszłość odległa i nieodległa. Wszystko to sprawiło, że niezbędne się okazało skonstruowanie podręcznika zgodnie z założeniami dydaktyki humanistycznej.Podstawowym założeniem autorów stała się idea holistycznego oddziaływania na ucznia. Polega ona na tym, że w procesie uczenia zakłada się nie tylko zmiany w sferze intelektu (wiedza i umiejętności), ale również w sferze pozytywnych emocji i zachowań ucznia. Autorzy zastosowali konstrukcję umożliwiającą identyfikowanie się ucznia z bohaterem opowiadań przeżywającym wszystkie problemy, będące kwestiami do rozważenia na lekcjach. Przeżycia i doświadczenia Ani są pretekstem do refleksyjnego spojrzenia na człowieka tkwiącego korzeniami w przeszłości, a funkcjonującego we współczesnym świecie. Opowiadania są związane z tematem lekcji, a treści rozmów bohaterów dają okazję do samodzielnego myślenia dziecka, oceniania, wartościowania, wątpliwości, akceptacji bądź negacji postaw poszczególnych postaci.Ze względu na fakt, iż dzieci w 4. klasie jeszcze dość słabo czytają, wkładając zbyt wiele trudu w odczytywanie, często gubią istotną treść, w podręczniku zamieszczono kilka pytań pozwalających upewnić


Formy płatności
Copyright 2024 © Firma Księgarska Serwis Sp. z o.o. Programming by MGNET.
Optymalizacja SEM DORADCY.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.

Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.

Zamknij